tisdag 20 augusti 2013

RÖDVINBÄRSKAKA.....

Idag svängde jag ihopa en rödvinbärskaka,
stal rödvinbär av sonen i helgen, och då passar det bra med en gokaka.
Mosade ihop
100gr smör med 1 dl socker
rörde i
2 ägg
och
2 dl vetemjöl+1tsk bakpulver
och jag tillsatte stött kardemumma för att...
jag gillar just kardemumma.
Ovanpå strödde jag tre dl rödavinbär och pärlsocker...
in i ugnen skulle allt i 175 grader,
jag såg lite fel och satte på 225 garder...
oooops
men efter 20 minuter var allt klart istället för 35 minuter
som det skulle vara.
Men allt blev gott och jag vispade till till lite grädde
i avsaknad av vaniljkräm....

Mums i bärtider, tillsätt dom bär du bara gillar.....

1 kommentar:

BP sa...

Nu tycker du säkert att jag är konstig... igen.
Men jar har aldrig förstått hur man kan "våldta" en så fin och läcker kaka med vaniljsås. Det blir ju bara geggig. Självklart ska det vara vispgrädde, finns inget godare som "bryter av" smaken dessutom.
Bra gjort Rantamor:-)