måndag 27 januari 2014

Rantamors fyllda paprikor...

Eftersom jag idag hade kycklingkött kvar från helgen så prövade jag något nytt.
Kokade 1 dl ris som jag stekte med
kyckling,
1 st chorizo korv,
ananas,
halv röd chili
Kryddade med
curry, basilika, salt och grillkrydda.
Skalperade två paprikor och rensade ur dom,
i med fyllningen,
lade dom i en ugnsfast form, som jag täckte med folie,
gräddade dom i 30 minuter ca.
Man kan ta av folien efter halva tiden.
Skulle tro att detta blir gott i grillen till sommaren också.
Servera med en god sallad.
Kan tillägga att det blev lite hot av den halv chilin, så jag ska ta lite mindre nästa gång.

Tjingeling en måndagsmat från Rantamor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fyllda paprikor jättegoda. Har bara gjort liknande med gröna paprikor, men gillar dom röda mycket bättre. Utmärkt sätt att göra sej av med rester. Tack!
Ruth i Virginia