onsdag 13 mars 2013

AKJAGRYTA....

Idag blev det ju en havsutflykt,
och när vi kom hem blev det en middag som jag tror att jag ska kalla,
Akjagryta.

Kassler och röd paprika skärs i bitar....
steks med lök och vitlök,
och ketchup och thai sveet chili...
kryddat med salt å peppar och grillkrydda med chili.
Hade jag haft creemfrech hade jag tillsatt det,
men jag hade bara lite grädde, som jag kokade ned allt i, så att det blev en simmig sås.
Men helt gott godkänt...

Kokade pasta till och serverade med lingonsylt....

Tjingelingen...

2 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Så kul att hitta din matblogg. Du är ju suverän som klarar två bra bloggar. Din mat gör mig hungrig fast jag just ätit frukost.
I dag har vi en dm nysnö och -22 grader, månntro det är våren som kommit.
Ha det bra där uppe, och kom ihåg att jag håller ett öga på dig...

Margareta sa...

Det där såg riktigt smarrigt ut trots att kassler inte står högst upp bland mina favoriter. Har väl inte hittat rätt recept ännu, men kanske detta faller mig i smaken.

Det gäller bara att komma ihåg att återvända när det är dags.