måndag 20 oktober 2014

POTATIS OCH MAJSSOPPA MED KNAPERSTEKT BACON....

Gjorde en god soppa idag, en måndagssoppa.
Måste ju skriva ned receptet så att jag kommer ihåg till en annan gång.

1 charlottenlök
1 vitlöksklyfta
3 potatisar
Hacka lök å vitlök och tärna potatisen.
Fräs i en gryta i smör utan att det tar färg.
Tillsätt,
1 burk majs (150g)
5 dl buljong (jag tog min kokta renbuljong men det funkar nog säkert med grönsaksbuljong också)

Låt sjuda i 20 minuter.
Mixa och tillsätt 1 dl grädde och salt och peppar och jag tog i persilja också.

Knaperstek ett paket bacon att strö över den goda soppan.
Min soppa fick två tummar av Rantafar (han hade inga fler sa han)...

Lycka till !!

1 kommentar:

Anna Christina sa...

Fråga mig inte hur jag hamnade här. Men nyfiken blev jag på den där soppan. Jag snor receptet rakt av. Det är ok, va? :)